Nog ongeveer 36 uur - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Peter Olthof - WaarBenJij.nu Nog ongeveer 36 uur - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Peter Olthof - WaarBenJij.nu

Nog ongeveer 36 uur

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Oktober 2012 | Gambia, Kololi

Met Kylie Minogue op de achtergrond, genietend van mijn fraaie dvd-surroundset met plaatjes op mijn even fraaie flat screen tv, met de kachel behaaglijk warm, heb ik vandaag mijn koffer voor de 4e keer ingepakt. Telkens weer denk ik oh maar dat shirt moet ook mee, hmm die korte broek toch maar niet, “oh zitten de slippers er wel in?” die blauwe zwembroek, of toch maar die grijze… Keuzes keuzes!
Eigenlijk is het vrij onwerkelijk de gedachte dat we over 36 uur in de zon zitten, op een plaats waar het 32 graden is. En dat terwijl mensen hier al met handschoenen aanlopen.
Normaal ben ik altijd vrij makkelijk met vakanties, wat shirtjes en korte broeken, lange broek, bergschoenen, vest, zwembroek en klaar. Maar nu merk ik dat ik er echt over na moet denken, ow heb ik ook zonnebrandcreme in de koffer gedaan?, check nummer 756674376, erg vermoeiend.
Voordeel is wel dat je nu af en toe in winkels nog voor een kwartje zomerkleding kan kopen, dus toch nog een nieuwe broek gescoord, en een t-shirt, immers hoort dat bij vakantie, nieuwe kleren.

De fotocamera is startklaar, de batterijen zitten aan de lader, het geheugenkaartje is leeg, de Ipod is up to date, er staan boeken op de e-reader. Leuke films op de laptop gezet, 2 uur trein(minstens, me dunkt) en 8 uur vliegen is immers best een lange tijd!
De vliegtickets zijn binnen, de inentingen zijn allang binnen en ook de malariatabletten liggen op tafel, zodat ik morgen mijn eerste tablet kan nemen, keurig 24 uur voor vertrek.

Daarnaast moeten morgen de stoelen worden gereserveerd, erg vreemd vind ik dat, het lijkt me toch dat als je een ticket koopt, dat je al stoelen hebt, maar nee die mag je door middel van een handeling nog even boeken, gelukkig is Corendon zo schappelijk dat dit gratis is.
Alsof je de laatste dag voor je vakantie nog niet druk genoeg bent, immers moet de koffer gechecked worden, en de toilettas, en de handbagage, en de camera… pff die dag mag toch echt wel 48 uur gaan duren…

Eigenlijk kan ik morgen gewoon uitslapen, immers is het vakantie, het huis is schoon(stofzuiger op de franse slag erdoor halen, de vuilniszak weggooien) en de koffer is alleen maar een check(oké laat ik mezelf dat voorhouden), en dan de rest van de dag besteden aan het lezen van mijn boek over Gambia.

Natuurlijk gaat dit boek ook mee, want immers staan er ook veel bezienswaardigheden in, helaas wil het lezen nog niet echt opschieten. Ik heb me gedwongen om niet alleen de bezienswaardigheden te lezen, maar ook de geschiedenis van het land, de achtergronden, en eerlijk is eerlijk dit is toch wel droge stof

  • 25 Oktober 2012 - 08:44

    Bea:

    Lief mens, je moet schrijver worden............ Je wordt de beste van de wereld. Ondanks dat je een top schrijver wordt, wens ik je een hele fijne vakantie toe. Geniet er van, en laat ons, nog meer moois lezen. Hele dikke kus, en een goede reis. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 07 Mei 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 27357

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 05 November 2012

Gambia, Kololi......

25 Mei 2009 - 19 Juli 2009

The BIG NorwayTrip

Landen bezocht: